blandberg.blogg.se

Välkommen till Familjen Blandberg!!! Här kommer du att läsa om livet som det verkligen ser ut. Inte den förskönade vardagen eller kryddade solskenshistorier ala de Facebook. Nej, endast den sanna och krassa verkligheten, lika skön och vacker som den kan vara, men även den ibland grymma och brutala verkligheten kommer att skildras. Men det är just detta som utvecklar oss människor. Hur du tacklar dina situationer och intryck, det är just det som gör dig till den du är och kommer att bli.

30 grader och spöregn

Kategori: Allmänt

Fyfan, har du nånsin klämt fingrarna så det svartnar för ögonen, svetten börjar rinna i hårbotten samtidigt som illamåendet sköljer över dig?!
Detta var i varje fall min upplevelse för exakt två dygn sen.
 
Vi skulle precis bege oss iväg från hotellet på Karon Beach när jag sätter mig upp i solstolen och den har tydligen inte fällt ut sig ordentligt vilket den i samma veva bestämde sig för att göra tillsammans med mina fingrar i gångjärnet.
Vi pratar inte nån enkel brassestol från Statoil utan en tung gedigen Thailänsk träkonstruktion. 
Fyfan paniken spred sig i kroppen, fast likt i ett skruvstäd och en smärta som spred sig upp i armen såg jag scenariet framför mig; två brutna fingrar, med armen i högläge jaga rätt på en tuktuk och ila iväg till närmaste sjukhus. Där ingen förstår ett ord engelska och innan man har gjort sig förstådd blir man gipsad upp till armhålan och hemskickad med en faktura på fyrtiotusen eller i värsta fall med infekterade sår inlagd på nån vårdavdelning resten av semestern.
 
Samtidigt vet jag att min egen smärttröskel är i nivå med ett spädbarn så varför måla fan på väggen?!
Väl loss insåg jag att nagelbanden fått sig en rejäl tryckare och jag blir nog utan nagel om några veckor.
 
 
Stackars Jonas säger Petra lite ironiskt då hon vet att jag knappt kan dricka ljummet te utan att skolla tungan.
Än mindre hålla i den varma koppen så jag ska nog överleva.
 
Nåväl, vi kom i varje fall iväg från Phuket och har nu landat i AoNang 
Booking.com rekommenderade ett hyfsat dyrt hotel med både pool och wi-fi men vi kommer inatt överge detta för vår tidigare husmor på andra sidan stan. En liten gullig tantadona som driver ett litet mer familjärt ställe, inte lika flashigt men väääldigt mysigt guesthouse som har allt vi behöver. Och något bra gjorde vi nog sist vi var här för den annars lite molokna tanten lyste upp som en sol när våra lite halvt desperata nunor dök upp i reception, hon kände igen oss.
 
-Have noo room, fully booked, hann jag höra henne säga till ett tyskt medelålderspar innan det sedan var vår tur.
Med ett leende på sina läppar skakade hon helt plötsligt fram ett rum med AC. 
Karman for genom kroppen när gumman log mot både mig och Petra samtidigt som jag betalade depositionen.
 
Just nu sitter vi och väntar ut en åskskur som drog förbi och tog med sig elektriciteten i vanlig ordning. Vi checkade ut för tre timmar sen med blev fast vid poolen med varsin bannanashake.
 
Tycker nog det har regnat mer än vanligt här nere. Samtidigt är det lite skönt då man har en tendens att bränna sig första dagarna.
Denna gång har vi än så länge klarat oss bra men å andra sidan använder man skyddsfaktor 40 så ska det mycket till. (Vi smörjer in oss två gånger med SPF20 vilket borde bli 40 om jag inte missade allt för många matte-lektioner;)
 
Åskskur föresten, kommer det regn här nere då kommer det verkligen regn. 
Du springer inte ens över gatan utan bli blöt in till fillingarna. Igår kom vi hem från en båtutflykt och blev överraskade av ett regnoväder....rädda vad som räddas kunde.
 
 

Nu börjar regnet tackla av, elektriciteten är tillbaka och så även WiFi:n...Ska försöka posta iväg detta så återkommer jag med ny rapport lite senare.
 
Ta på er ordentligt när ni går ut, för det är kallt ute😜//Kram
 
 

 
 
 
Kommentera inlägget här: