blandberg.blogg.se

Välkommen till Familjen Blandberg!!! Här kommer du att läsa om livet som det verkligen ser ut. Inte den förskönade vardagen eller kryddade solskenshistorier ala de Facebook. Nej, endast den sanna och krassa verkligheten, lika skön och vacker som den kan vara, men även den ibland grymma och brutala verkligheten kommer att skildras. Men det är just detta som utvecklar oss människor. Hur du tacklar dina situationer och intryck, det är just det som gör dig till den du är och kommer att bli.

Glad Påsk önskar Ove

Kategori: Allmänt

Ove is back
 
Nu var det länge sen, men det har varit inskolning på dagis, nära döden upplevelser, företagsförvärv etc så jag har inte hunnit med helt enkelt. Eller jag skyller på det i varje fall.
Jag ska försöka sammanställa senaste tiden utan att falla in i min vanliga ska vi kalla det Ove-sarkasm.
Ja när jag tänker efter, ni som inte känner mig måste ju tro att jag är en djävligt speciell människa; en sur djävla gubbe som bara gnäller och tycker och tänker om saker jag egentligen inte har med att göra.

Nu sitter någon och nickar instämmande och det är väl roligt att man i varje fall gör nån form av impact:)
Som sagt, alltid retar jag någon men faktum kvarstår….du som retar dig läser fortfarande mina rader;)
Samtidigt vet jag att det jag skriver om är saker som alla upplever, de flesta känner igen sig. Många gånger obekväma saker som ingen djävel törs yttra sig om. Kanske även därför många gillar att läsa vår blogg, ett utdrag från det verkliga livet helt enkelt.

Och ibland är det bara så otroligt skönt att få skriva av sig med risken att man uppfattas som en besserwisser eller en tyckare utan handling. Må så vara men jag ser hellre att ta till tangentbordet än att knyta näven i fickan.

Samtidigt kan jag inte undgå att gotta mig i hur mycket av det jag skriver förr eller senare blir glödheta politiska samhällsfrågor. Nämnde jag att min lilla besserwisserfågel fortfarande sitter på axeln? :)

Ta bara ungdomarnas mobiltelefonanvändande och sociala mediers inflytande. Det kommer bara fler och fler alarmerande forskningsresultat hur detta påverkar på negativa sätt. Absolut att paddor och telefoner är fantastiska hjälpmedel för många men tyvärr är det applikationerna som ungarna främst använder som stökar till det; sociala medier, snapchatt, instagram, musically etc. Allt detta får ofta motsatt verkan; ungarna tas till en annan värld, blir stressande; de måste vara online, svara på meddelanden, få flest följare, sticka ut och vara någon i cyberrymden etc. All denna stress går ut över skolarbetet, fritidsintressen och sociala sammanhang…ja allt blir lidande.

Men jag förstår inte hur detta helt plötsligt kan bli stora nyhetsrubriker?
Ska det behövas vetenskapliga forskningsresultat för att klargöra detta faktum? Det förstår väl vilken idiot som helst, det är ju bara titta på användarna, våra totalt uppslupna ungdomar! Jag fattar inte hur föräldrarna INTE kan se detta?
Jag menar, som så många andra problem av denna sort börjar ju allt hemma.
Hur du inte kan kommunicera med ungarna, hur varenda unge ligger dag som natt på sitt rum och snapchattar. Har föräldrarna i varje fall två hjärnceller som pratar med varandra så måste man ju kunna lägga ihop att detta inte är sunt.

Häromdagen såg jag ett experiment där ungarna i en familj i vanlig ordning satt vid köksbordet med sina paddor och telefoner. Mitt uppe i deras onärvarande sinnesstämning kunde man i lugn och ro möblera om hela köket; man bytte lampor, skiftade gardiner och kökshanddukar utan att de små liven märkte något. Ja man bytte tom ut både syskon och föräldrar runt köksbordet. Ansiktsuttrycket när ungarna helt plötsligt tittar upp och de sitter i ett ”annat kök” med en helt annan familj var helt oslagbart. Det blev ganska bildligt hur vi upplevs när vi sitter med telefonerna och hur mycket vi faktiskt missar.

Jag/vi har även kompisar i vuxen ålder som beter sig på samma asociala sätt. Inte så jättekonstigt, men de flesta av dessa är faktiskt singlar. Tro fa-an det, vem skulle vilja leva med en sån partner?

Tidigare var problemet allt för mycket TV-och dataspelande men nu har det tagits till helt ny nivåer. Vi snackar 24-7, ungarna är ständigt uppkopplade, på frukosten, innan skolan, i skolan, lunchraster, på träningarna, på kvällen vi läxläsning, när de ska sova. Du har inte en chans i helvetet att styra om du inte som förälder sätter gränser redan hemma. För att inte tala om i skolan, hur djävla svårt ska det vara?!? Lagändringar och nya skolreformer kommer, var så säkra.
Lägg därtill benskörheten ungarna utvecklar när de knappt rör på sig!!
Vad var det för fel på ’Röda vita rosen’ och 'Burken'? Idag umgås man över Instagram och snapchattar sig igenom barndomen. Vad hände med rocka rockring, bomull och fluff-fluff som en bonussläkting uttryckte det.

Nej det är inte så farligt, inte mina barn, säger någon!!
Hur många av Er vet tex att ungarna ligger nätterna igenom och snapchattar?
Tro mig, de gör allt för att inte upptäckas och vem chattar annars Våra ungar med? Vem är det som fortsätter skicka snapchatt kl 02.00 när vi lagt ungarnas telefoner i köket inför natten? Kanske just dina barn.!!

Samtidigt kom häromdagen en rapport där tom jag, den största besserwissern av dem alla blev överraskad;
Jag trodde i min enfald att ungarna bara blev asociala, otrevliga och fick koncentrationssvårigheter. Men nu har man även sett att detta okontrollerade knappande även sänker intelligensnivån hos användarna. Man har i olika undersökningar sett att IQ:n sjunker hos dessa ungdomar. Och detta är bara början, jag tror dessvärre att vi bara sett en bråkdel vad detta ställer till med.

Framtid, finns den?

En annan sak som jag tidigare nämnt både en och två gånger är den svenska immigrationspolitiken som gått helt över styr. Men detta får du absolut inte yppa något om för hur i helvete skulle det se ut din djävla rasist, är du SD-anhängare din djävel?
Jag blir så otroligt less på den svenska mentaliteten och rädslan att få nån form av främlingsfientlig stämpeln på sig bara för att man har en åsikt. Bara för att man tycker vi skall ställa lite krav och inte tycker plocka in människor som utnyttjar och vill samhället illa; kriminella människor som mördar, våldtar och misshandlar eller parasiter som lever på andra så är man helt plötsligt rasist?!? Idag kan du inte ens hissa vår vackra flagga utan att få rasiststämpeln i ansiktet. Och var tog pepparkaksgubbarna i ungarnas luciatåg vägen? Hur fan blev det så här?
 
Bild lånad från internet.
 
Nej jag är absolut inte rasist, jag är idealist, jag har tom levt med en fantastisk människa från Mellanöstern och jag tycker absolut att man ska ta hand om de som behöver hjälp. Men man måste ju för helvete ställa krav vad gäller språk, svenska ideologier, att man gör rätt för sig etc. Man kan inte komma hit, våldta och mörda och leva på svenska frikostiga bidrag resten av sitt liv. Och 'by the way' här i Sverige brukar vi vanligtvis inte skjuta våra döttrar och systrar i huvet bara för att de träffar en kille vi inte tycker om. Likadant känns det liiiiiite överdrivet att stena ihjäl din fru om hon står och pratar med grannens man. Då har du absolut inget att göra i det svenska samhället.

Generellt tror jag att den svenska medborgaren inte har en djävla aning hur galet det faktiskt är där ute. Vi ställer inga som helsta krav; allt från ovan nämnda exempel till det helt galna och slapphänta bidragförfarandet. Är det tex skäligt att en nyanländ mamma från dag ett kvitterar ut 19.000:-/månaden utan att behöva lyfta ett finger för att bidra i samhället? När många av de svenska pensionärerna som de senaste fem decenierna betalat skatt och under lika lång tid byggt upp detta land går på knäna när arbetlivet är över!?! Helt galet!!
 
Eller den sura eftersmaken när man tittar på migrationsverkets slutnota för 2016: 73 miljarder!!! SJUTTITRE MILJAAAARDER.
Mmmh men då ska du veta att vi faktiskt fått 186 miljoner i EU- bidrag dedikerat till migrationen.
186 miljoner kontra 73 miljarder. Snacka om en piss i Nilen.
Samtidigt, för att spara pengar så lägger man ner BB i norra Sverige så kvinnorna där uppe får föda barn hemma på kökssoffan?
Ja jag vet, alla tänker samma sak, runt fikabordet på jobbet, i kassakön på ICA men ingen djävel törs säga något, för hur skulle det se ut;….DIN DJÄVLA RASIST, vill du inte hjälpa folk i nöd?


MEN så vips hände det, fredagen den 7 april 2017, ett datum Stockholm sent kommer glömma. En missnöjd asylsökande stjäl en lastbil och mejjar ner alla som inte hinner undan på Drottninggatan.
Mmmh men detta har ju absolut ingenting att göra med immigrationen, säger alla i mina ögon fega och naiva djävlar som återigen är livrädda för rasiststämpeln.

Hur kan man INTE se att detta är resultatet av den svenska passiviteten och lamheten att inte ställa krav och rigorösa kontroller på nyanlända?
Visste ni tex att vi likt den 39-åriga lastbilschauffören har ytterligare ca 12.500 st papperslösa människor i Sverige? Ni som varit i en fullsatt Globen vet hur in i helvete mycket människor det handlar om, människor som egentligen inte finns? Och mörkertalet ska vi väl inte prata om.

Frågan man direkt ställer sig är ju; Hur många fler IS-anhängare har vi inte här?? Anhängare som enligt svensk lag har rätt till både gratis tand- och sjukvård. Hur många IS-tänder har inte under åren lagats på landets folktandvårdsinrättningar, hur många våldtäktsmän och grovt kriminella har inte helt gratis undersökts och fått medicin för sina utslag i skrevet….!? Utan att lyfta ett finger för den svenska välfärden.
Samtidigt som jag vet att min pensionerade mamma fick låna ihop till förra tandläkarräkningen på 1800:-. GALET.
 
 Bild lånad från internet

Såg någon siffra för 2016, där över 700 konkreta ärenden remitterades direkt till SÄPO för utredning om rikets säkerhet av olika anledningar. Men det är fortfarande Migrationsverket som fattar beslut om utvisning.
Där kan man ju absolut ifrågasätta arbetssättet, är Migrationsverket kompetenta nog att fatta dessa beslut och görs det verkligen? Lägg därtill alla fall som i blindo rinner rakt igenom utan att passera SÄPO. Många av dessa fall ska ju självklart oavkortat nekas asyl och utvisas med omedelbar verkan, men icke. Dessa papperslösa går under jorden och dyker nu alltså upp allt oftare och oftare….Ibland på IKEA, ibland i nån skogsdunge och nu senast på Drottninggatan. Och jag lovar, vi har inte ens sett början. Stackars våra arma barn som kommer få städa upp konsekvenserna av vår naiva och lama regering.

Ja men alla är väl inte terrormedlemmar, fortsätter de fegisar som inte vågar hissa den svenska flaggan.
Nej absolut inte, tvärtom det måste vara skitjobbigt för de ska vi säga "normala och skötsamma invandrare".
Fina människor och medborgare som måste förknippas med sina få men ändå avskum till landsmän.
Men faktum kvarstår, hur många självmordsbombare tror du utkristalliseras om du ställer upp 12.500 svennebananer på ett led?? Ja det kanske skulle vara nån sinnessjuk människa som lyckats manipulera psykvården som egentligen skulle vara inlåst med en vit tröja knuten om ryggen.

Vidare, hur tror ni alla dessa papperslösa livnär sig? Jag vet, då jag har erfarenhet av den undre världen efter min tid som restaurangägare. Många får hjälp av släkt och vänner med både husrum och mat men tro mig långt ifrån alla. Stöld, rån, beskyddarverksamhet, våld och total respektlöshet är mångas vardag och denna mentalitet och brist på respekt följer ofta med in på arbetsförmedlingar och vårdcentralen för den fria sjukvården; Ingen kan språket, de gapar och skriker att de minsann har rätt till bidrag och vård och det ska ske NU. Svenskt kösystem existerar absolut inte. Det finns rättigheter men finns det skyldigheter?
Vad fan hände med ’ta seden dit du kommer’?
Jag lovar er, ALL CRED TILL PERSONALEN som får ta denna skit varje dag.

Som surt efterspel efter attacken på Drottninggatan kommer vi förmodligen få ett smakprov på det svenska skämtet till rättsväsen och dess strafftariff.
Precis som att våldta och mörda i detta land så blir det väl 4 månaders samhällstjänst i nån second-hand-butik på Söder.
Efter avisad asylansökan så hade säkert attentatsmannen för avsikt att få tillbringa 20-30 år på det svenska hotellet, kallat fängelse med mjuka sängar och TV-spel. Men tyvärr mannen, du får väl max 2 år och är ute i det fria efter 2/3-delar avtjänat ”straff”.
Eftersom migrationsverket inte gör sitt fullständiga jobb tar förhoppningsvis någon saken i egna händer när du väl är ute på gatan igen. Jag vet i varje fall anhöriga till fyra människors liv som förmodligen inte skulle tveka en sekund.

Samtidigt är det väldigt intressant varför det Nu helt plötsligt reageras så starkt?
Är det för att det hände så nära regeringskansliet och regeringens promenadstråk? Folk är plötsligt upprörda och pryder sina facebookprofiler med Svenska flaggan…djävla rasister eller öööhhh ?!? Nej man gör tydligen skillnad i sak och sak.
Faktum kvarstår, nu helt plötsligt börjar folk som annars inte brytt sig reagera, regeringen kliar sig i huvet, hur kunde det bli så här….vad gjorde vi för fel? Ja du Steffe och alla andra naiva regeringsfjantar, frågan är vad ni har gjort rätt?

För oss som är lite insatta kom ju inte detta dåd som nån direkt överraskning.
I efterdyningar av den svenska lama immigrationspolitiken sker ju liknande händelser hela tiden om än i mindre skala.
Ta tex den slående liknelsen när kvinnan och hennes son som blev mördade på IKEA av någon idiot som fått avslag på sin asylansökan. Där dog två människor med minst lika många sörjande anhöriga runt omkring.
Det blev ett fjuttigt inslag på kvällsnyheterna. Inga veckor av dygnet-runt-nyheter, inga tysta minuter, inga lovord till personal och polis som haffade den idioten.
Varför?!? Jo för man återigen var och är så djävla rädd för rasiststämpeln. För att den köpta mediakåren är så djävla duktiga att mörka hur verkligheten ser ut.
Med resultatet att gemene svensk inte har en aning om hur det svenska samhället faktiskt fungerar. Hur djävla galet det ser ut. Drottninggatan kom som en chock för många men inte för oss som lever i verkligheten.

För att inte tala om alla ynkryggar till offentliga personer. Personer som faktiskt KAN göra skillnad men lever i en skyddad verkstad och absolut inte vill ifrågasätta immigrationen och därmed riskera rasiststämpel och alla fashionabla inbjudningar till kändisfesterna.
Men idag är det rätt tyst i de leden och frågan är om de skulle fortsätta glamourisera den helt okontrollerade immigrationspolitiken om det var deras partner och son som stacks ner på IKEA och aldrig kom tillbaka?
 
 Bild lånad från internet.

Men nu kanske? Jag är fortfarande skeptiskt, men nu kanske fler får upp ögonen för galenskapen.
Efterspelet har redan börjat, regeringen kliar sig som sagt i huvet, man måste ”se över rutinerna”.
Jo tack, det är så dags nu?!
Peter Springer med stor insikt i det verkliga livet gjorde för något halvår sen ett tappert försök att påpeka problemen men blev direkt ifrågasatt, motarbetad och är numera reggad på regeringens svarta lista som främlingsfientlig.
Frågan om han överdrev i sin kritik är nu dock besvarad. Leif GW Persson, Henrik Schyffert, Stefan Lövén och alla andra naiva människor som sitter i sin rosa blommiga värld och glamouriserar hur djävla säkert det är i Sverige kanske ska knipa käft och lyssna på någon som lever där ute där det händer.

Ja hur många fler 11-åriga flickor måste sätta livet till innan någon tar tag i våldtäkten regeringen gör på detta land. Tro mig listan kan göras lång och jag kan inte ens tänka på det svenska rättsväsendet.
Titta bara på föräldrarna som bokstavligen slog ihjäl sin lilla bäbis. Polisen bevittnade händelsen att det såg ut som bäbisen varit med om en våldsam trafikolycka.
En påläst försvarsadvokat tipsar det häktade att skylla på varandra med resultatet att båda går fria med 160.000: i skadestånd för frihetsberövande. Pengar som du, jag och fattiga pensionärer får betala. Är inte detta skandal så vet jag inte vad definitionen av 'skandal' innefattar. Vad är det för djävla land vi lever i?

I detta land kan man ju för fan vara hur mycket IS-anhängare man vill, leva livet på svenska bidrag, mörda och våldta och tom få ersättning som grädde på moset. FY FA-AN.
Jag får kallsvettningar och ångestattacker när jag vet att detta bara är början. Början av utvecklingen som den lama regeringen försatt oss i. Ett land som våra barn ska växa upp i, ett land som våra barn ska få på fötter igen, ett land som jag har satt min son till?!
 
 Bild lånad från internet.
 
Läste häromdagen om den svenska killen som åkte dit i Thailand för att ha startat en mindre opiumfabrik i landet och nu sitter av sitt straff i helt ”omänskliga förhållanden” i Thailändskt fängelse. 
Nääää men stackars liten, det kanske du borde tänkt på liiiiiiite tidigare.
Thailand är ju för helvete ett föredöme när det kommer till förvaring av brottslingar; En bur med jordstampat golv, tre mål om dagen, frågor på det??

Nu resonerar man om han ska förflyttas och sitta av resten av tiden i ”svensk fängelse” med mjuka sängar och halverad strafftid om han sköter sig? Som du och jag ska betala för.
Skandal, skandal och åter skandal. Låt han sitta där han hör hemma.

Hårdare och mer avskräckande straff är ju en självklarhet om det ska bli nån ordning på torpet, oavsett vad vetenskapen säger. Skitsamma om det är snatteri, våldtäkt eller mord. Dryga djävla böter eller 15 år i en rostig bur är väl inte mer än rätt?

Både du och jag har säkert också brutit mot lagen någon gång, Vi kanske inte pratar rån, mord, våldtäkt som kräver ovannämnda bur.
Men jag skulle i varje fall inte åka en kilometer för fort om jag tex fick 40.000:- i böter för 140km/h på E4:an.
Jag skulle passa mig djääääääävligt noga. (bara som exempel)

Jag har nämnt det förr och gör det igen. Dessa frågeställningar KOMMER bli otroligt viktiga valfrågor 2018. Om inte helt avgörande.
Något måste nämligen göras, Sveriges politiker måste ta sitt asvar och inte vara så förbannat rädda för främlingsfientlig stämpeln och ta tag i det obefintliga rättsväsendet annars kommer det gå åt helvete.
Om det inte redan är för sent?!?
 
Tack för ordet och glad påsk.
/Ove
 
PS. Återkommer med ett inlägg som jag egentligen tänkte skriva om. "Ove-tycker-till" ville annat idag;)
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2018-09-03 | 22:21:29

    *suck* eller så sätter man en mansskatt så kan ni män betala för all skit ni bidrar med i samhället (ex våldtäkt, mord, misshandel). Rikta din ilska där istället för mot flyktingar som behövt lämna sitt land pga krig. Betalar mycket hellre för det än för mäns våld.

    Svar: Ehh jag riktar absolut ingen ilska mot flyktingar som behöver hjälp. Det är ju vårt förlorade land jag skriver om. Tro mig, VI som har lite verklighetsförankring och blivit drabbade av hur det idag ser ut vet vad vi pratar om. Och detta min vän är bara början. Lamare land finns tyvärr inte, det ställs inga krav över huvud taget. Övriga världen skrattar ju åt Sverige och rättsväsendet ska vi inte prata om, det är ju rena skämtet.

    Som du nämner ovan, det spelar ju ingen roll om det är en invandrare, "etnisk svensk", du eller jag. En våldtäkt eller mord ska inte innebära 18 månader i mjuka sängar på nån lokal anstalt. Där du enligt lag måste släppas efter 2/3 avtjänat straff. Dessutom får du som mördare ta del av en utarbetad skadeståndstariff för att du blev frihetsberövade tiden innan du blev dömd. (Okey, krydd men ändå)
    Vad hände med en bur med jordstampat golv och tre mål om dagen som du själv får arbeta för. Skam på torra land.
    Familjen Blandberg

Kommentera inlägget här: