blandberg.blogg.se

Välkommen till Familjen Blandberg!!! Här kommer du att läsa om livet som det verkligen ser ut. Inte den förskönade vardagen eller kryddade solskenshistorier ala de Facebook. Nej, endast den sanna och krassa verkligheten, lika skön och vacker som den kan vara, men även den ibland grymma och brutala verkligheten kommer att skildras. Men det är just detta som utvecklar oss människor. Hur du tacklar dina situationer och intryck, det är just det som gör dig till den du är och kommer att bli.

Hur svårt ska det va'?!

Kategori: Allmänt

 

-Hur djävla svårt ska det va?! Det är ju bara blunda och somna!!!

Orden kommer från en som lägger sig på kudden och 20 sekunder senare har John Blund tagit henne till en helt annan värld.

 

Tyvärr gör ju inte det saken bättre, man känner irritationen kommer krypande när man ligger och stirrar i taket till sin sängkamrats djupa andetag. Irritationen är inte på henne, hon som kan somna på en cykel, utan på mig själv, att jag inte har förmågan att slappna av och samla mina tankar. Alla dagens intryck gör sig helt plötsligt påminda, alla måsten i veckan, hur jag ska lösa saker och ting.

Efter nån timme eller två får man för sig att värmen i sovrummet stiger, lakanen fastnar runt benen. I själva verket är det paniken som sprider sig i kroppen, jag vet ju att jag behöver mina 8 timmar för att överhuvud taget vara kontaktbar dagen efter. Jag pratar med mig själv; SOV nu Stenberg, räkna Får eller nåt!!!

Istället börjar jag räkna timmarna jag får sova om jag möjligtvis somnar inom den närmaste timmen. 

Precis då börjar de förrädiska tankarna om livet och dess mening plåga min redan kaotiska hjärna. Och allt har dessutom en tendens att bli så stort på natten; Varför är just jag på denna jord?! Jag kommer ju inte finnas här i all oändlighet, fan jag ska ju snart dö!!! 

Dödsångesten bättrar på kallsvetten och nu är både jag och mina lakan sjöblöta. Tankarna hur jag på ett bättre sätt måste ta vara på livet far genom huvudet samtidigt som jag hör hur tidningsbudet droppar morgonens nyheter på hallgolvet. Jahaja, då börjar snart morgontrafiken där ute på gatan.

Det är ungefär här som jag helt tappat hoppet om denna natt och kanske av samma anledning oxå slappnar av och av ren utmattning somnar innan väckarklockan ringer nån timme senare.

-Jag hade lite svårt att somna igår, är mitt lite trevande försök att få liiiite förståelse från min ärtigt morgonpigga sambo.

-Määh, du löser ändå inga problem under natten. Hur djävla svårt ska det va'?!

Hmprf, hoppas någon annan där ute har bättre förståelse för mina olidliga nätter?! 

 

KOMMENTARER:

  • Kristian säger:
    2015-09-06 | 09:08:59

    I feel you. Fast sen jag började jobba fysiskt sover jag bättre. Du kanske skulle öka träningsdosen?

    Svar: Du har kanske rätt Kristian, får ta tag i det där nu till hösten eftersom jag inget annat har för mig;)
    Familjen Blandberg

Kommentera inlägget här: