blandberg.blogg.se

Välkommen till Familjen Blandberg!!! Här kommer du att läsa om livet som det verkligen ser ut. Inte den förskönade vardagen eller kryddade solskenshistorier ala de Facebook. Nej, endast den sanna och krassa verkligheten, lika skön och vacker som den kan vara, men även den ibland grymma och brutala verkligheten kommer att skildras. Men det är just detta som utvecklar oss människor. Hur du tacklar dina situationer och intryck, det är just det som gör dig till den du är och kommer att bli.

Att vara snygg...

Kategori: Allmänt

 
På resan upptäckte jag en ny intressant hobby....
(ps, detta inlägg är helt utan Petras vetskap. Jag passar på nu när hon är iväg och kör ett Zumbapass. Vi får se om jag får skit:)
 
Att ligga i en solstol vid poolen och låstas sova alternativt dra på sig riktigt mörka solglasögon.
Lagom när solen gassar som värst och folk börjar trängas runt poolkanten, då skickar man iväg Petra för att köpa något att dricka.....det är riktigt kul det.
På sant, när träsmaken och rastlösheten börjar komma smygande så är detta en jätterolig aktivitet.
 
 
Fy fan, det är så fantastiskt kul att se folks reaktioner. Hur de på olika sätt försöker mörka att de i smyg följer varenda rörelse hon tar, varenda muskel som rör sig. Från att hon rättar till bikinibyxan som åkt in i rumpan till varje steg hon tar med sina välsvarvade aerobic-ben när hon svansar iväg för en bananashake...Det är verkligen vansinnigt kul.
 
Vi har olika kategorier av blickar och reaktioner, tro mig jag är expert vid det här laget.
Grabbgänget från "Hökarängen" vet inte riktigt hur de ska bete sig eftersom hennes snubbe ligger på genant nära avstånd. Men i samma takt som alkoholintaget ökar försvinner också finkänsligheten och fingertoppskänslan. De spontana reaktionerna blir mer och mer påtagliga och till slut skiter man fullständigt i snubben med solglasögonen.
Reaktionerna skiljer oxå från olika nationaliteter, asiater är rent generellt väldigt försynta medan sydeuropéer inte har några skrupler alls i kroppen. Men det visste vi nog redan.
 
Så mer intressant är hur semestrande par reagerar; där killen inte riktigt vet hur han ska göra. Han kan ju inte helt nonchalera att det helt plötsligt blir knäpptyst runt poolen; hur bollkastandet upphör, hur pensionären tittar upp från sin tidning.
Men med sin sambo i solstolen bredvid kan han inte heller titta fööör länge, det blir en skitknepig situation och efter en stund åker även hans solbrillor på. Tro mig alla killar känner igen fenomenet.
Tjejen däremot kan titta hur länge hon vill, för att sedan ta en titt på sin egen kropp och jämföra både solbränna och bröstkupa. De efterföljande diskussionerna är intressanta att studera, Ibland följer rätt spända ansiktsdrag och många gånger känns det som killen måste kompensationskrama sin tjej lite extra, typ Du-vet-att-jag-älskar-dig-och-bara-dig kramen.
 
Men absolut roligast är tjejgängen, dessa är nästan värst. De tror att de gör det snyggt när armbågen sätts i sidan som en dominoreaktion genom hela gruppen. Och där fälls nästan alltid en efterföljande kommentar.
Om det är 'Vem fan tror hon att hon är' eller 'Satan vad snygg den tjejen är' ska jag låta vara osagt. Det beror nog helt och hållet på hur långt man själv kommit i sin utveckling.
 
Hur eller hur, blickar och kommentarer är något som kommer med 25 års slit som instruktör. Hon ÄR ju personifierad den "kvinnliga kroppens anatomi".
Och när han där uppe dessutom hade sin allra bästa dag när han plockade från genpoolen till denna vackra varelse så förstår man att hon drar blickar till sig.
Hon är snygg, hon är riktigt djävla skitsnygg.
 
 
Ja, jag KAN vara partisk men....
Vi gick en dag från stranden och jag stannade upp i en butik vilket Petra totalt missade varpå jag hamnade 10-20 meter bakom samtidigt som hon möter några brittiska grabbar i 30-årsåldern. Jag ser hur de i stort sätt snubblar på varandra för de har blicken på helt andra saker än vägen. Jag stod kvar utanför butiken och hör hur killarna knappt finner ord när de går förbi, jag citerar 'Jesus guys, did you see that body?! Jiiiiisus christ!!'
Tycker jag säger det mesta:)
 
Detta fenomen upptäckte jag iofs ganska omgående när jag träffade Petra. Jag har väl aldrig fått så många leenden som när vi nu tillsammans går och handlar på ICA-Signalen i Ekholmen, framför allt från grabbarna i stan men det blir ännu mer uppenbart när man går avklädd som man gör nere i Thailand...
Ja jag vet, jag ska inte klaga, det är ju inte för inte man blir lite stolt.
 
MEN är det alltid så glamoröst att vara snygg?!
De flesta av oss har väl någon gång känt känslan att man inte är riktigt tillfreds med hur man ser ut. Man har liksom inte sin bästa dag, en sån där 'tjockisdag' då man inte riktigt vill skylta med sin fisbleka mage eller sina taniga armar. På stranden virar man handduken ett extra varv runt kroppen och den bylsiga tröjan åker på så fort man får möjlighet.
Precis samma procedurer ser jag att även Petra brottas med, men utifrån mina ögon av helt andra skäl. För att inte reta gallfeber på tjejgänget, spräcka ytterligare ett förhållande eller slippa alla skamliga fylleförslag.
 
Sen har ju även Petra SINA 'tjockisdagar' men det är ungefär där man inser att allt är djävligt relativt. Jag tror nämligen hon skyler sig oftare av motsatt anledning..något jag personligen aldrig behövt oroa mig för:)
Men det är ändå en intressant vinkling att du får fan inte vara för snygg heller.
 
Jobbar du sedan i ett kvinnodominerat yrke exvis "bara" som undersköterska på tex Universitetssjukhuset så får du som kvinna absolut inte vara fööööör snygg.
Är du däremot ett riktigt åkerspöke alternativt en medelålders nucka som inte konkurrerar om vare sig tjänster eller populäritet så är du ganska snart accepterad i arbetslaget.
 
Men ser du bra ut och har dessutom begåvats med en hjärna, du är duktig och framåt i det du gör då står du INTE högt i kurs, det kan jag lova. Är du vidare lite grabbigt rak och ärlig, du har inga problem med titlar på folk och av samma anledning blir väldigt omtyckt av dina manliga kollegor så är du helt plötsligt ett stort hot mot större delen av den kvinnliga arbetsstyrkan. 
Ja du vet nog vilka personligheter som irriterar sig mest.
 
För dig spelar det ingen roll om du tar dagens eftermiddagsfika med en man eller kvinna, om det står vaktmästare eller överläkare på rocken.
Du kan lika gärna 'Gud förbjuder' sitta vid "läkarbordet" över lunchen men då mina vänner, då har du helt plötsligt knullat med hela läkarkåren. 
Detta måste man absolut vara beredd på som "snygg".
 
Innan man lär sig hur dessa väldigt små och underutvecklade människor fungerar så kan man ta illa upp och ta det väldigt personligt.
 
Men med tiden lär man sig att detta är en arbetskategori, ofta i den offentliga sektorn som helt saknar entreprenörsanda och driv i rätt riktning. Istället går man mest omkring i nån djävla förvaltningsbubbla, gnäller och är avundsjuka på folk som tar för sig. 
Ute på djupt vatten?! Nja jag drar absolut inte alla över en kam men å andra sidan vet jag att man i andra branscher ser offensiva och representativa personligheter som Petra på ett helt annat sätt.
Här tar man istället reda på dessa sociala, duktiga människor och nyttjar deras egenskaper för företagets vinning.
 
Summakardemumma är det väldigt intressant hur olika människor reagerar på ett vackert yttre och en stark personlighet.
Hur man ena stunden kan få tillbaka ett flörtigt leende på ICA men lika gärna en kniv i ryggen när det blir alltför hotfullt. Och så självklart allt däremellan.
Men jag vet i varje fall en som lärt sig läsa av detta och hon gör det så djävla bra.
 
Själv har jag blivit god människokännare av helt andra anledningar men det kan vi ta en annan gång:)
 
 

KOMMENTARER:

  • Christine säger:
    2015-01-18 | 21:58:09

    💛😘 så rätt🌸

    Svar: 😘
    Familjen Blandberg

  • Cilla säger:
    2015-01-18 | 22:00:28

    Underbart inlägg!!!! Kul att läsa, tack o hälsa Petra från Cilla på Scandinavian Models 🌹

    Svar: Kul att förgylla någons söndagskväll.Tack Cilla, will do!!🌹
    Familjen Blandberg

  • Wahla säger:
    2015-01-18 | 22:14:48

    Jag känner igen en hel del, vad gäller alla aspekter! :)

    Svar: Jag förstår det Wahla☺️💪
    Familjen Blandberg

  • Biggan säger:
    2015-01-18 | 23:00:19

    👍

    Svar: 💪 Sitter en tjej som hälsar här😊
    Familjen Blandberg

  • Frågande.. säger:
    2015-01-19 | 10:53:04

    Har ni vart osams? Det här är bara för mycket så nånting måste ju ligga bakom..
    Är det här ditt tragiska försök till förlåt?

    Svar: hahaha jo men precis så är det😄Tack för söt kommentar.
    Familjen Blandberg

Kommentera inlägget här: